eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) to system umożliwiający natychmiastowe potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Po 1 stycznia 2013 r. wystarczy podanie w rejestracji numeru PESEL i potwierdzenie swojej tożsamości jednym z następujących dokumentów: dowodem osobistym, paszportem albo prawem jazdy, a w przypadku dzieci objętych obowiązkiem szkolnym, do ukończenia 18. roku życia – aktualną legitymacja szkolną.
Jeżeli NFZ nie potwierdził uprawnień, a wiesz, że masz do nich prawo, możesz je potwierdzić poprzez:
i okazanie dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy albo legitymacji szkolnej w przypadku osoby, która nie ukończyła 18. roku życia.
Więcej odpowiedzi pod adresem:
http://www.ewus.csioz.gov.pl/pytania/1/1#q1
W przypadku stanu nagłego, dokument może być przedstawiony nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej, o ile chory nadal przebywa w szpitalu, lub w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej.
W sytuacji niedostarczenia w podanym terminie ważnego dokumentu ubezpieczeniowego świadczeniodawca ma obowiązek wystawić pacjentowi fakturę.
W szpitalu przydadzą się następuje rzeczy:
- przybory toaletowe (mydło, szczoteczka do zębów, pasta),
- ręczniki,
- piżama,
- szlafrok (dres),
- obuwie zmienne,
- bielizna osobista na zmianę,
- kubek i sztućce,
- termometr lekarski,
- przybory do golenia w przypadku mężczyzn.
REGULAMIN ODWIEDZIN
- Odwiedziny pacjentów odbywają się we wszystkie dni tygodnia w godz. 7.00-20.00. Odwiedziny powinny być ograniczone w czasie wizyt lekarskich, a także w godzinach przedpołudniowych w czasie wykonywania zabiegów leczniczo-pielęgnacyjnych.
- W uzasadnionych przypadkach, w porozumieniu z ordynatorem oddziału lub lekarzem dyżurnym, istnieje możliwość przedłużenia odwiedzin.
- Posiłki przynoszone z domu muszą być świeże i zgodne z dietą pacjenta:W każdym oddziale znajduje się świetlica (kącik dziennego pobytu), gdzie można obejrzeć program telewizyjny lub porozmawiać z odwiedzającymi.W przypadku zagrożenia epidemiologicznego odwiedziny mogą być wstrzymane.
- w każdym oddziale znajdują się lodówki wyłącznie dla pacjentów,
- produkty należy podpisać imieniem i nazwiskiem pacjenta,
- niewykorzystane produkty należy usuwać z lodówki.
- Ze względu na stan zdrowia pacjenta odwiedziny mogą być ograniczone do 1-2 osób.
- Informacji o stanie zdrowia udziela ordynator oddziału i lekarz prowadzący.
- W czasie odwiedzin pacjenci mogą wyjść z rodziną do parku przy szpitalu, po uprzednim zgłoszeniu wyjścia w dyżurce pielęgniarskiej.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
Funkcję Pełnomocnika Praw Pacjenta w Dolnośląskim Centrum Chorób Płuc pełni ek. med. Michał Silber.
Pełnomocnik dyżuruje we wtorek od godz.13.00 do 14.30, w sprawach pilnych codziennie w godz. 8.00 do 14.00. Znajdziecie go Państwo w pokoju nr 225 (piętro II, oddział IV). Można skontaktować się z nim również telefoniczne pod numerem 71 33 49 493 lub bezpośrednio na adres rzecznikprawpacjenta@dcchp.pl.
ZASADY PRZYJĘCIA
DO ZAKŁADU PIELĘGNACYJNO – OPIEKUŃCZEGO
W OBORNIKACH ŚLĄSKICH
Sposób i tryb kierowania do zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego publicznego oraz zasady ustalania odpłatności w tych zakładach określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 czerwca2012 roku w sprawie kierowania do zakładów opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych (Dziennik Ustaw z dnia 28.06.2012 poz. 731).
1. Przyjęcie do Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego w Obornikach Śląskich odbywa się na podstawie skierowania na pobyt w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym wydanego przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub lekarza aktualnie udzielającego świadczeń zdrowotnych.
2. Skierowanie do ZPO może być wydane osobie spełniającej kryteria objęcia świadczeniami gwarantowanymi udzielanymi w warunkach stacjonarnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30.08.2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych w ramach opieki długoterminowej.
3. Skierowanie należy złożyć bezpośrednio u Kierownika Zakładu: ul. Trzebnicka 3/5, 55-120 Oborniki Śląskie (tel.71/310 95 14 lub 71/310 17 26).
Do skierowania należy dołączyć następujące dokumenty:
- wywiad pielęgniarski i zaświadczenie lekarskie,
- ocena pacjenta według skali Barthel,
- zalecenia lekarskie,
- kserokopia aktualnego dokumentu stwierdzającego wysokość dochodu.
4. Dokumenty wymienione w punkcie 3 nie są wymagane w przypadku wydania orzeczenia o umieszczeniu w Zakładzie przez sąd opiekuńczy. W takiej sytuacji orzeczenie sądu opiekuńczego stanowi podstawę do umieszczenia w ZPO.
5. Kierownik Zakładu informuje o kolejności przyjęcia oraz o przewidywanym terminie przyjęcia do Zakładu.
6. W przypadku kiedy skierowana osoba nie może być przyjęta z powodu braku miejsc, zostaje wpisana do rejestru oczekujących i zawiadomiona o kolejności na liście osób oczekujących oraz przewidywanym terminie przyjęcia.
7. Opłata za koszty wyżywienia i zakwaterowania ponoszona jest zgodnie z obowiązującą procedurą w tym zakresie.
Załączniki poniżej:
- Wniosek o wydanie skierowania do ZPO
- Skierowanie do ZPO
- Wywiad pielęgniarski i zaświadczenie lekarskie
- Zalecenia lekarskie
- Skala Barthel
- Zgoda na potrącenie opłaty za pobyt w ZPO